lauantai 28. kesäkuuta 2014

-Pienimuotoinen historia-


Heippa!

Nyt olisi varmaan aika kertoa miten hevosharrastukseni aloitin!
Olin ensimmäisellä luokalla ja olin siihen aikaan bestikselläni Annalla kylässä. Anna on harrastanut ratsastusta jo ihan pienestä. Anna näytti youtubesta minulle videon, jossa oli taustalla mukava musiikki ja siinä hevosilla hypättiin esteitä. Hevoset laukkasivat pellolla ja se nöytti mielestäni kivalta!

  Kotona sitten kerroin iskälle että tahdon alkaa ratsastamaan. Iskä mietti asiaa ja ensimmäinen tallini olikin Kissankulman eläinpiha.
Siellä menin Julialla ja Jessillä. Kerran menin Ripalla ja Benjamilla. Menin kolmannella kerralla Julialla ilmansatulaa, ja samalla tuli ensimmäinen tippuminenkin!

Sitten vaihdoin tallia Aulangon ratsastuskouluun ja ostin 10 kortin. 
Kun kymppikortti oli käyty läpi, niin siirryin Ss-tallille ja kävin siellä Annankaa. Sain siellä ensimmäisen hoitoponini, Histan, jota hoidin lauantaisin Annan kanssa. Histasta kuva alhaalla...

Kesällä tuli riitaa ystävien kanssa ja lopetin Ss-tallilla. Siirryin Kissankulmalle ja sain Ruskon hoitukseni. Loprtin sirlläkin aaika nopeasti, koska siellö tunsin, ettei se ollut oikea paikka minulle. Olin luopua toivosta, kunnes aloitin Aulangolla säännöllisesti.  Kävin siellä kerran viikossa ja ratsastin erilaisia poneja. En kuitenkaan päässyt sinne niin usein, joten äiti värväsi mut Alaspään tunnillr, ja siellä olen nyt ollut parikuukautta. Tykkään kovasti! Olen päättänyt olla vaihtamatta tallia enää!

Nyt kuvia Harvialan hevostilalta, jonne iskä vei minut yllätykseki kaksin maastoon. Laukkasin myös ensimmäistö kertaa! Aikaa siitä on jo päälle kaksi vuotta.








Kentällä Netellä. Nette oli hyvin hyvin reipas!

Sakea kuva....




Yritin saada sitä laukkaam...

Tämä on hyvin otettu kuva. 

Ja alas... Jalustin lähti ja tasapaino meni samalla... Kiitos tästä kuvasta Alice!



Nette oikaisi joka kerta tuosta kohtaa, mutta joskus sain sen pidettyä siellä missä kuuluukin! :D


Yhteis kuva iskästä, minusta, Netestä ja Nelli hevosesta.

Iskä uskalsi ravatakkim yksin!












Ja nyt tähän päivään.... Helmillä on nyt nyky päivinä ratsastettu ja osaan laukatakkin paremmin.

Tippumisen jälkeen otettu kuva... :)




Ja Ss-tallin Hista poni, eka hoitsuni :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti