keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

- Kuulumiset tiistailta ja keskiviikolta -

Moips!
En eilen postaamaan ehtinyt, joten nyt tulee kahden päivän postaus!
Aloitetaan eilisestä.

Tiistai:
Lähdimme neljän aikoihin ajamaan Karkin tallille ( kyseessä yksityistalli!)
Olin ilmoittautunut puomivalmennukseen.
Karkki olikin hakemassa hevosia siskonsa kanssa. Sain taluttaa Helmi nimisen Shetlanninponin talliin. Harjasin Helmin Karkin siskon kanssa, ja Karkki itse sovitti sillävälin Lämminveri Halille uutta satulaa. Se ei oikein istunut Halin selkään ja Karkki päätti palauttaa sen.
Varustettiin Hali ja Helmi ja vietiin ne taluttaen kentälle. Noustiin siellä selkään ja alettiin kävelemään. Mä menin Helmillä ja oli aika hankalaa tottua niin pieneen olentoon, mutta loppu puolella se olikin jo ihan tuttujuttu. Karkki laittoi puomeja maahan sillä välin, kun minä ja Karkin sisko kierrettiin kehää. ( Karkin siskoa sanon jatkossa Jepuksi!)
Jepu meni Halilla. Helmi oli tosi reipas ratsastaa, vaikka alkoi pysähtelemään. Silloin jos pohkeet ei toiminut, niin  autoin raipalla. Helmissä ehkä parasta oli se, että se totteli painoapuja todella hyvin!
Harjoiteltiin este istuntaa käynnissä ja vaihdettiin suuntaa. Alettiin sitten keräämään ohjia ja ravaamaan.
Helmin ravi oli nopeaa ja temmokasta. Keventäminen oli tosi tiheää ja temmokasta.
Ravattiin tosi pitkään ja yritettiin saada hevoset KUUNTELEMAAN mitä ratsastaja käski. Helmin kanssa se ei aluksi luistanut, mutta kun pitkääm yritin, niin kyllä se sitten jotenkin onnistuikin. Mentiin pientä puomi rataa. Ensin ravattiin vasemmassa kierroksessa kaksi puomia ja toisella  sivulla yksi puomi. Kolmannelta sivulta mentiin kokorataleikkaa ja ratsastettiin yhden punaisen puomim yli samalla. Suunta vaihtui oikeaan ja mentiin taas kokorata leikkaa ja puomin yli. Kun mentiin viimeistä puomia, niim tulin sen kolme kertaa uudelleen, koska ratsastin Helmin sille tosi vinoon.
Käveltiin hetki ja otettiin suunnan vaihdon jälkeen ravia.
Ravattiin vain muutama kierros ja sitten Karkki kysyo haluaako jompikumpi laulata. Mä halusin yrittää, mutta onnistuin laukkaamaan vain noin. 7 askelta. Olin silti ihan tyytyväinen, vaikka Helmi pysähtyikin vähintään jokatoisrella kierroksella. Olin kuitenkin tyytyväinen myös siihen, etten tippunut kertaakaam!

Mentiin loppuravit, kun huomattiin iskä ja mun pikkusisko katselemassa meitä pellon toisella puolella. Loppuravit menikin hyvin!
Jepu lopetti ratsastuksen vähön aikasemmin ja mä aloin käveleen. Jepu talutti Halia hetken ja mä sain ratsastaa tallille. Menin ilman jalustimia ja hyppäsin talon edessä alas satulasta. Talutin Helmin talliin ja riisuttiin Karkin kanssa Helmi.
Talutettiin hevoset tarhaan. Helmi on super poni! <3

Keskiviikko:
Joo, eli nyt tähän päivään!
Ollaan matkalla lahteen ja voitais alottaa ihan päivän alusta:
Mun aamiainen oli mokkapalat :3

Tommone kassillinen tulee mukaan Lahteen!

Ajettiin Alaspääntallin ohi :)

Veneitä..

Ja mun lompakon sisällys. ( rahat on kyllä iskän) 


Lahdessa siis on mun serkut ja me mennäön mun pikkusiskom kaa sinne yöks. Tulee kivaa :D

- AaDa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti